Free Simple collar pattern!

Hoi iedereen!

Ik beloofde al om mijn patroon voor de gehaakte kraag online te zetten in deze blogpost.

En hier is het dan: Het haakpatroon voor de vintage, gehaakte kraag.
Ik maakte het patroon ook in een PDF-documentje, kwestie dat iedereen die het makkelijk wil printen dat zonder al te veel gedoe kan doen. Je kan het document vinden, helemaal onderaan deze blogpost.

Nodig:
Haaknaald: Nummer 2,5 of 3.
Een bolletje katoenen garen.

Het patroon:
Zet een ketting op van 66 lossen (of meer, of minder, het moet rond je nek passen!)
Voeg nog 3 extra lossen toe aan je ketting, die dient om te keren. Haak hierin straks geen stokjes.

Rij 1: Haak een stokje in iedere losse van de ketting. Na het laatste stokje, haak je 3 lossen. Keer je werk om.
Rij 2: Haak in ieder tweede stokje (dus telkens eentje overslaan): 2 stokjes, losse, 2 stokjes. Na de laatste stokje haak je 3 lossen. Keer je werk om.
Rij 3: Haak in iedere losse: 2 stokje, 1 losse, 2 stokjes. Na het laatste stokje, haak je 3 lossen. Keer je werk om.
Rij 4: Haak in elke losse 4 stokjes.

Eigenlijk is het een zeer gemakkelijk patroon. Bij het patroon, tekende ik ook een schema. Ik heb geen gigantisch tekentalent, maar het kan wel voor extra verduidelijking zorgen tijdens het haken.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Laat me zeker weten indien je het patroon geprobeerd hebt!

Veel succes.

_______________________________________________________

Hi all!

I promised you to launch my free pattern for my collar in this blogpost.

So here it is: the crochet pattern for the collar! I put a PDF-file below this post, if you prefer to print it out.

Needs:
Hook: no. 2,5 or 3.
A ball of cotton yarn.

The pattern:
Set up a 66 long chain (or less or more, it should fit your neck!).
Chain 3, turn.
Row 1: DC in every chain. Chain 3, turn.
Row 2: In every second DC: 2DC, chain, 2DC. Chain 3, turn.
Row 3: In every chain: 2DC, chain, 2DC. Chain 3, turn.
Row 4: In every chain: 4 DC.

Adjust a button that fits between 2 DC from the first row.

It's simple as that!

I also made a scheme, it's homemade and my drawing talent is not that great. But it makes some things clear.
Enjoy the pattern en let me know how your collar turned out!






Comments

Popular Posts